درباره فیلم پوکری The cart counter

فیلم سینمایی پوکری The Card Counter یک فیلم درام جنایی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۱ به نویسندگی و کارگردانی پل شریدر است. در این فیلم اسکار آیزاک، تیفانی هادیش، تای شریدان و ویلم دفو ایفای نقش می‌کنند. مارتین اسکورسیزی تهیه کننده اجرایی است.

اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در 2 سپتامبر 2021 انجام داد.[3] در 10 سپتامبر 2021 توسط Focus Features منتشر شد.

در اینجا فیلمی درباره قمار از پل شریدر نویسنده و کارگردان و تهیه کننده مارتین اسکورسیزی است که با نمای نزدیک از ملکه بیل شروع می شود – شرط می بندم که اشاره ای حیله گرانه به کلاسیک تورولد دیکنسون با همین عنوان در مورد بازی فارو است. که در آن، آن کارت یک فال وحشتناک از بدبختی است.

[su_button url=”https://myhazarat.bet/?referer=302003″ target=”blank” style=”flat” center=”yes” radius=”10″ icon=”icon: gift” rel=”nofollow”] ثبت نام و دریافت بونوس[/su_button]

 

 فیلم سینمایی the cart counter

فیلم The Card Counter

ویلیام تل قماربازی است که در طی هشت سال حضور در زندان نظامی به خود یاد داد که چگونه کارت ها را بشمرد. به دنبال دوری از توجه – چه از طریق شهرت و چه از طریق کازینو ها – فلسفه قمار تل شرط بندی کوچک و برنده شدن متوسط است. با وجود قمار کردن تقریباً هر روز، او هرگز در هتل کازینو نمی ماند. او از دو چمدان کوچک زندگی می‌کند و منحصراً در متل‌ها می‌ماند، جایی که هر گونه دکوری را حذف می‌کند و مبلمان را در ملحفه‌های ساده که با ریسمان محکم شده‌اند می‌پوشاند. در یک کازینو، تل با لالیندا، آشنای دنیای قمار روبرو می شود. او یک اصطبل را اداره می کند، گروهی از سرمایه گذاران که از قماربازان برای بخشی از بردشان حمایت می کنند. او پیشنهاد می کند که تل را به اشتراک بگذارد اما او قبول نمی کند، زیرا نمی خواهد زیر بار مسئولیت برود.

در آتلانتیک سیتی، یک کنفرانس امنیتی-صنعتی در همان ساختمان کازینو برگزار می شود. تل به سمیناری که سرگرد بازنشسته جان گوردو برگزار کرده بود می رود، اما تقریباً بلافاصله تصمیم می گیرد آن را ترک کند. در راه خروج، او را می شناسد و با مرد جوانی به نام سیرک بافورت مواجه می شود که نام و شماره اش را به او می زند. پس از یک کابوس در مورد شکنجه در یک اردوگاه زندان، تل با Cirk تماس می گیرد و موافقت می کند که ملاقات کنند.

سیرک هویت واقعی تل را می داند: پی اف سی ویلیام تیلیچ، سربازی که به خاطر نقشش در آزار زندانیان در ابوغریب محاکمه و محکوم شد. سیرک توضیح می دهد که پدرش، راجر، نیز در ابوغریب بود. مانند تل، او به طرز غیرمحترمی مرخص شد و مدتی را سپری کرد، اما این تجربه او را به سمت اعتیاد سوق داد و او را به شدت آزار داد. مادر سیرک خانواده را ترک کرد و راجر در نهایت خود را کشت. گوردو تیلیش و بافورت بزرگ را در “تکنیک های بازجویی پیشرفته” آموزش داد، اما از آنجایی که او به عنوان یک “مشاور غیرنظامی” درگیر بود، از اتهام یا مقصر اجتناب کرد. سیرک با سرزنش گوردو به خاطر اتفاقی که برای خانواده‌اش رخ داده است، قصد دارد او را برای انتقام گرفتن، شکنجه و بکشد و از تل کمک می‌گیرد. تل قبول نمی‌کند اما پیشنهاد می‌کند که سیرک را همراهی کند و او در تلاش برای کمک به مرد جوان از زندگی خشونت‌آمیز خود در قمار بازی کند. 

 

The cart counter

فیلم The Card Counter

در  “The Card Counter” “William Tell” از آیزاک، که از “Will Tell” نیز استفاده می کند، و نامش هم به افسانه کلاسیک و هم به پاشنه آشیل هر بازیکن پوکر اشاره دارد (این نامی است که او برای خودش گذاشته است) یک دفتر خاطرات در یک دفترچه یادداشت می کند. دفتر ترکیبی که در آن خط شکسته بی نقص می نویسد. با این حال، او شروع به نوشتن نمی کند، تا زمانی که هر اتاق متل را که دارد، با کمک ملحفه هایی که روی مبلمان و تخت می گذارد، سفیدپوش کند. ویل که یک بازیکن توریستی پوکر است، مردی با نظم است. او حکمت قمار زیادی برای انتقال دارد: “رولت قرمز و سیاه تنها شرط هوشمندانه است.” زیرا، او ادامه می دهد، شانس شما برای برنده شدن تقریباً 50 درصد است. “شما برنده می شوید، می روید. باختی، رفتی.»

چرا ویل بازی می کند؟ تا خودش را کنار هم نگه دارد. خاطرات او از زمانی که در ابوغریب به عنوان یک شکنجه گر ارتش ایالات متحده گذرانده بود، باعث می شود که او تمایلی به زندگی نداشته باشد – او به صراحت به یاد می آورد که در طول مدتی که در زندان بود، زندانی دیگری را به این امید که مرد او را بکشد تشویق کرد – اما به هر حال زندگی می کند. . او به دنبال دلیل است.

او دو نفر را پیدا می‌کند: لالیندا هدیش، یک نماینده مهربان تور پوکر که ویل عاشق او می‌شود، و شریدان (که «کرک» تلفظ می‌شود اما با «C» نوشته می‌شود، او در معرفی به همه می‌گوید)، پسر یک دامپزشک نظامی. که با ویل خدمت می کرد و گناه خود او را مجبور به کشتن خود کرد. سیرک ایده درخشانی دارد که به ویل پیشنهاد می دهد: پیمانکاری نظامی را که شکنجه گران را آموزش داده و بدون اسکاتلند پیاده شده را ربوده و مقداری از خود را به او بدهد. این سه شخصیت یک سه نفر عجیب و غریب هستند که به زیبایی بازی می شوند. هادیش پرجنب‌وجوش با درخشش کم بازی می‌کند، در حالی که شریدان علی‌رغم نیت‌های قتل‌آمیزش، سیرک را جدی می‌گیرد.

[su_button url=”https://myhazarat.bet/?referer=302003″ target=”blank” style=”flat” center=”yes” radius=”10″ icon=”icon: gift” rel=”nofollow”] ثبت نام و دریافت بونوس[/su_button]

ویل، سیرک را با خود به جاده می برد، به این امید که بتواند به اندازه کافی برنده پوکر باشد تا سیرک را از بدهی خارج کند، و تجربه زندگی کافی را به او منتقل کند تا او را متقاعد کند که از جنگ صلیبی مرگبار خود دست بردارد. این بازتابی از ماموریت خود انتصابی تراویس بیکل برای نجات روسپی نوجوان آیریس است. اما ویل عمدتاً به دنبال بازخرید خود است. زمان او در میز با آهنگ‌های خوش خلق و تقریباً مشتاق رابرت لوون بین، رهبر سابق کلوپ موتور سیکلت شورشی سیاه و پسر مایکل بین همراه است، که آهنگ‌های جستجوگر مشابه او، آهنگ دوست‌داشتنی شریدر در سال 1994، «خواب سبک» را زینت داده است. (بازیگر اصلی آن فیلم، ویلم دافو، در اینجا نقشی را بازی می‌کند که پیمانکار نظامی سیرک دنبال آن است.)

بنابراین این فیلم The Card Counter  که البته در مورد آن بسیار بیشتر از پوکر است. بیشتر به این نکته، واقعاً در مورد پوکر نیست. این با لحظه ای که تل تصمیم می گیرد از آنجا دور شود تأکید می کند. بازی کاری است که ویل انجام می دهد، اما او همه چیزهایی را که به آن متصل است نادیده می گیرد. برای این منظور، اوایل یک شوخی با نام مستعار خنده‌دار وجود دارد و خط قطعی آیزاک که می‌خواند «من از قمار افراد مشهور متنفرم». به یک معنا، این بی‌علاقگی تفاوتی کلیدی بین این فیلم و دیگر فیلم‌های شریدر «مرد پشت میز» ایجاد می‌کند. «ژیگولو آمریکایی» تا حدودی برای کشف فحشا مردان سرمایه گذاری شد. خرید و فروش مواد مخدر و مصرف “خواب سبک” یکی از عوامل کلیدی فرهنگ شهر نیویورک در آن زمان بود. نگرانی‌های زیست‌محیطی «اول اصلاح‌شده» بیشتر از چهار سال پیش است.

شریدر با «کارت شمار» مضمون فرعی دارد که می‌تواند مانند یک شنل سبک آن را پرت کند، و وقتی این کار را انجام می‌دهد، فیلم به قلمروی نیمه سورئال تبدیل می‌شود که کاملاً بی شباهت به اوج «اولین اصلاح‌شده» نیست. اما پس از آن به تغییری در برسون تبدیل می‌شود که یکی از درخشان‌ترین نماهای حرفه‌ای او را تشکیل می‌دهد.

 

بخش ویدیو